вторник, 19 ноември 2013 г.

леглото

Страдам от избирателна суеверност. :)
Примерно, винаги тръгвам напред, когато карам кола, дори и ако трябва да излезна на заден. Може да са 2 сантиметра напред, но е напред. Първа, после задна. Това е.
Друга моя странност са черните котки. Не смятам, че са лош късмет. Напомнят ми за дядо ми и съм сигурна, че ако срещна такава, денят ми ще бъде извънредно хубав.
Някъде обаче човек трябва да тегли чертата. През моя личен праг на допустимост не преминаха:
- червен конец на ръката... малко ми е вуду-кифленско;
- без постригване&боядисване на косата... изобщо не звучи сериозно, че в следствие на занемарения ми външен вид, детето ми ще има дълги мигли (ако е f) или голям член (ако е m);
- никакви покупки за бебето преди раждането... не знам кои са тези хора, които си го причиняват съвсем съзнателно;

Не усетих как мина времето. Как така двете черти станаха 13 килограма в плюс? Не разбрах. Днес е първият ми ден в седмия месец. Малката принцеса в мен я очаква бляскава кикбокс кариера, съдейки по ритниците и лактите, с които непрекъснато ме налага.
В последните няколко седмици започнах да "гнездя" и малко по малко да подготвям жилището за идването на новия човек в моя живот.
Поразчистих, поизхвърлих разни неща, поподредих и започнах пазаруването. Стартирах с леглото.

В началото възнамерявах да купя сгъваема кошара на две нива. Аргументите "ЗА" започнаха да се трупат - жилището е малко, всичко на всичко две стаи (хол със кухня + спалня), лесно ще се мести от стая в стая, защото е лека, а и ще се мъкне, когато пътувам, което пък е сравнително често...
Разходка по магазините на живо, както и задълбочен research в интернет ме доведоха до следните заключения за преносимите кошари, които тотално промениха решението ми.
1. Материали, дизайн, изработка, функционалност - под всякаква критика. Китайски боклучета евриуеър. Хубавите и качествени модели са над 250 лева, което ги изравнява с ниския клас дървени легла.
2. Защо трябва да слагаш цип отстрани, за да може да излиза детето само и да го отваря, когато си поиска? Целта да сложиш детето в кошара и зад решетки е да не може да излиза! Prison Break - нов, неизлъчван сезон...
3. На всички кошари шибват по един "повивалник", който ще се използва всичко на всичко три пъти. Просто е твърде малък и непрактичен. Следва загуба на време в чудене по въпроса - Къде да се завре това нещо, дето повече никога няма да ми затрябва, така че най-малко да ми пречи? Разбира се, продавачките в магазина ще ви облъчват и ще се възползват от наивността ви и ще пробутват "повивалника" като адската екстра и яката работа. Е, не е. Просто успокойте хормоните и кажете НЕ на емоционалните покупки.
4. Вградена в кошарата въртележка с малки китайски играчки и няколко хита the best of Mozart правят цената на кошарата +90 лева, в сравнение с другите, които нямат тази "екстра". Не мога да трая китайски аудио играчки. Честно. Детето ми няма да се приспива с класическа музика made in China, а с много внимателно селектиран плейлист от любимите ми песни. По книгите пише, че детето реагира на музика, която е слушало, докато е било в корема на майката. Няма да се учудя, ако се му се доспива на Роби Уилямс.:) В последните няколко дни фаворит ми е Better man.
Та толкова пари за 5 песни няма кой да даде. :) Youtube & Grooveshark са free.
5. Масово кошарите се сгъват трудно. Тегава работа. Адски демотивиращо е да се използват за това, за което са - за път. В крайна сметка се оказва, че си си купил преносимо легло, което използваш като стационарно. А от един момент, когато детето е по-голямо, разбираш колко са нестабилни - поклащат се, огъват се... Това е проблем на всички продукти две в едно, за които си мислиш, че си платил малко, врътнал си далавера. На финала винаги увисваш с нула от две.
6. Мрежите на кошарата събират много прахоляци и са трудни за поддръжка/почистване.
7. Размерите на сгъваемите кошари са като на дървените легла. Абсолютно еднакви. Вътрешните размерни са или са 60/120, или 70/140. Място не се спестява по никакъв начин, а с някои модели кошари можеш да си зашиеш страхотен автогол. Има разни китайски дизайнерски изцепки, които освен че заемат повече място, може да не можеш и да ги прекараш в съседната стая без да ги разглобиш. Причината - страничните крака са криви, в което има някаква естетика и хваща окото, но се губят десетина сантиметра на ширина и дължина. Ако живеете в ергенски апартамент тип кутийка, знаете, че 10 сантиметра са си 10 сантиметра.
Всичко по-горно се илюстрира в хита на Cangaroo - Funny Dreams. Съвсем сериозно, това е бест селър. А защо е така, нямам никакво философско обяснение.
Родители, вече направили тази покупка за първото си дете, казват, че ако сега купуват, ще дадат по-малко пари за легло и повече пари за матрак. Всъщност, той е важният. В началото детето ще прекарва по едно 20-22 часа от деня, лежейки на него. А тенденцията е да го използва поне 3 години. И така без много да му мисля, ще вкарам по-сериозната финансова инвестиция в чаршафи и матрак без да правя компромиси с качеството. Био, еко, меко, ала бала... Всичките му там анджаклъми.

А за леглото... Това е първото нещо, което виждам сутрин, когато се събудя от около седмица. Съвсем обикновено, бяло. Ако нямах ограничения в бюджета бих купила Micuna. Най-смотаните модели започват от 670 лева.:) Видях ги на живо на изложение в Интер Експо Център и определено правят впечатление.
На второ място по хубост и цена класирах IKEA. Разопаковане - 20 минути, сглобяване - 180 минути. Финален резултат - всичко е супер! Събира се точно, както си мислех, а благодарение на малките пластмасови крачета мога да го плъзгам без проблем от хола в спалнята. Трябва да похваля support-а на ИКЕА. Отговориха ми бързо и коректно на писмата във връзка с уточняване на артикулите, както и проверка на складови наличности.
Резервният вариант беше едно легло, което видях във ВисВиталис. Изглеждаше най-добре на фона на останалите грозотии, които дори не смятам да коментирам. Просто трагедия.
Та това детско легло е по-евтино от IKEA и по-скъпо от повечето модели дървени кошари (разбирайте и по-малко грозно), но... Отново плащаш за неща, който никога няма да използваш. Използва ги само търговецът - неговият маркетингов трик, за да те накара да го предпочетеш пред конкурентите на пазара. В случая - леглото има колелца, който трябва да махнеш, за да го направиш на люлка. Сега си представете как разнасяте детето насам-натам, кърмите го и му обяснявате да почака, нали, да не реве десетина минути, докато вие ПОВДИГНЕТЕ леглото, за да махнете колелцата... Сигурно е проектирано от човек, който е виждал деца само на снимка. В интернет.
Не, просто няма да слагам и да махам колела всеки ден или през ден. Адската тъпотия.
Отделно, трябва да разчитам, че спирачките им ще работят безотказно. И тук е другият хит - имаш колела, но ги застопоряваш и вече не може да се мести. М, за какво са ми тогава? Фиксирам го веднъж и това е. Защо да не мога да си го пренеса докъдето ми трябва и да приключа, а непременно да ми трябват колела, чийто спирачки ще се чудя - държат или не. Ще тръгне ли детето на някъде, докато спи или?
Едно на ръка, че трудно ще се шмугна между леглото и стената и в двата случая - махане на колело или пускане на спирачка. Трябва да съм с размерите на Малечка-Палечка и със силата на Станка Златева. Просто пак ще си го повдигам и местя като най-обикновено стационарно легло за всяка от двете операции.
Последното, което ме отказа, беше изработката. Може би мострата в магазина е била правена в петък. Майсторска работа. Личеше си как за мазали боята с четката, в което има известен чар, но... Айде, нЕма нужда.

Ако някой ден изобщо стигна до купуване на сгъваема кошара, ще е една от тези двете - Breeze на 4MOMS или SENA на NUNA. Цените са между 500 и 300 лева. Поне ще знам за какво съм си дала парите. С всичко останало само ще се чудя дали не е по-добре да не бях купувала нищо изобщо.

Няма коментари: