сряда, 21 август 2013 г.

once in a blue moon

Някои неща наистина се случват само тогава. Допълнително помага, ако е срядя. :) Пълнолуние е, а на всичкото отгоре - синьо!
Днес си направих първата инжекция. Ever. Напълно сама. В корема.
Трябваха ми точно две седмици след като ми ги предписаха, за да преодолея страха. Иглата не е кой знае колко голяма, все пак са мускулни. Притесняваше ме локацията.
Та така, разположих се удобно на леглото, топя нещо там памук със спирт и... после просто я забих! Малко е джънки цялата афера, но мисля, че се справих добре. Не се поду, няма синини или отоци. Преди това бях изгледала няколко клипчета в youtube, а в live консултацията преди известно време се включи Петя. Тя си поставя всеки ден мускулни инжекции с инсулин. Направи ми едно демо как го прави в една обедна почивка преди седмица, но честно казано не бих се доверила на друг човек, дори и да е медицинско лице. Предпочитам сама да си я шибна или да не я слагам изобщо!
Четох доста по форумите, конултирах се с двама други доктора допълнително. Единият ме посъветва да не си ги слагам, ако не искам. А другият ми каза, да не се мотая и да ги почвам.
В крайна сметка разумът надделя над чувствата...
Всичко започна в началото на юли, когато докторът ми предложи да си направя генетично изследване. Не е задължително, но е пожелателно. Прави се веднъж в живота, струва не малко пари, но в момента ми се намираха и казах - давай! Резултатите излезнаха след 20 дни и ако имаше по-къса от късата клечка, щях да съм я изтеглила. Струва ми се, че няма по-лоша възможна комбинация.
Единият генотип, който имам, се среща с висока честота при пациентки с обременена акушерска анамнеза, особено при пациентки със спонтанни хабитуални аборти. Същият генотип се засилва поради наличието на друг ген в мен и съответно двата в комбинация проявяват кумулативен ефект относно повишен риск от спонтанни аборти и дълбоки венозни тромбози. Отделно някакъв си трети генотип, който също имам, е за намалена ензимна активност.
Доста неприятно, но го приемам сравнително спокойно. Чак се учудвам от себе си!:) Живяла съм някак си 30 години с всичко това, трябва да бутна още 5 месеца на лекарства, а за после - ще видим.
За да е добре бебето, т.е. да има възможно най-нисък риск, по този повод трябва всеки ден до края на бременността да си поставям инжекция Clexane и да пия по една таблетка Aspirin Protect. Първото разрежда кръвта, а второто е за сърцето.
С други думи - day one, 175 to go.

Няма коментари: